10.12.2015

Mentalitate românească...

Salariu mic, dom'le!

Ei se fac că ne plătesc, noi ne facem că muncim

   Apare o mașină la poartă. Se scoboară un individ și se pune pe strigat. Mă duc să vad ce dorește. Pot observa un Logan cu niște... lopeți pe portbagajul de pe tavan. Se prezintă omul, e de la compania furnizoare de lichid vital. A venit să taie țeava pen'că n-am plătit factura din august. Este însoțit de casier, observator și de cel care manipulează lopețile. Explic omului ca nu am plătit pentru că nu am avut ce. Nu am primit nici o factură. Omul îmi arată un tabel și-mi spune că tre' să plătesc. Îl rog să vină altă dată, să mă consult cu consoarta, să vad ce a plătit ea, să sun la sediul lor să cer lămuriri, eventual o copie a facturii; oricum nu am bani lichizi la mine deoarece băncile sunt la cel puțin 16 kilometri. Mă salută și se duce.

   Vorbesc cu consoarta, mă asigură că a plătit tot, inclusiv septembrie. Alte facturi nu a primit. Sun la sediu. Mi se spune că da, am de plată, că sunt în întârziere. Solicit factura. Îi tare complicat: tre' să mă duc eu la Cobadin să fac o cerere. În câteva zile mă pot duce să iau copia facturii. Având în vedere că sunt 25 de kilometri până acolo și că 100 de kilometri costă niște bani, plus că nu am timpul necesar (omul cu lopata apare mâine), cer o copie pe email. Nu se poate. da'mi spune ea cât am de plată. Și-mi zice. Orăcăi că nu am primit factura. Cică să fac o reclamație. Păi tocmai făcui. Cică nu așa, s-o fac în scris... Eventual să vorbesc și cu firma care trebuia să-mi aducă facturile. Păi io să vorbesc? Am io contract cu ăia???

   Pun mâna pe email și le fac o scrisoare de dragoste. Totdeauna facturile sosesc după data scadenței, aduse de vecini și nu de curier/poștaș. Factura din august nu a sosit deloc. Solicit factură electronică. Îi rog să tragă de urechi firma care se ocupă de distribuirea facturilor.

   Neprimind nici un răspuns, după o săptămână pun mâna pe telefon. Sun la Cobadin, nu se ocupă ei. Sun la Medgidia. Ei facturează dar nu primesc emailuri. Sun la cartierul general din Constanța. Da, au primit emailul meu, voi primi un răspuns în cel mai scurt timp.

   Mai trece o săptămână, primesc răspuns. Vor monitoriza curierul, vor implementa și factura electronică. Îmi mai precizează că lor, conform contractului, li se fâlfâie că nu primesc facturi, io trebuie să le plătesc la timp, în 15 zile, altfel tipii îmi vor calcula majorări. Dacă mai am nevoie de ceva, pot să-i sun.

   După o altă săptămână apare un individ la poartă. E de la firma de curierat. A venit să ne explice (nu mie, eu eram pe WC, ci nevestei) că facturile trebuie să le aducă o tanti. Dar este destul de greu că e departe și nu primește pentru asta decât 2 milioane pe lună, vă dați seama??? Păi pentru 230 de lei vreți să vină la fiecare la poartă? D-aia le lasă la barul din localitate...


   230 de lei pe lună, pentru 2 zile de distribuit facturi? Parfum, mă pot angaja eu la treaba asta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu




loading...